Bij de contract besprekingen van de Friese gemeenten, SDF en Partoer voor 2019, is besloten de telefonische helpdesk tijden te beperken tot de ochtenden van 8.30 uur tot 12.30 uur van maandag tot en met vrijdag. In vakantie weken kan de helpdesk gesloten zijn. Houd daarvoor de website in de gaten. In hetzelfde contract overleg is besloten dat er in 2019 geen nieuwsbrieven meer verschijnen vanuit de Verwijsindex Fryslân.
Bij de helpdesk gaat het om korte systeem technische ondersteuningsvragen rondom aansluitingen en wijzigingen van accounts bij zorg organisaties, gemeentelijke gebiedsteams en onderwijs/kinderopvang instellingen. Daarnaast kan het gaan om hulp bij het overdragen van signalen naar collega’s van dezelfde organisaties. In de middag kunnen de eventuele vragen via mail worden gesteld met het verzoek tot terugbellen.
De meer inhoudelijke en implementatie vragen voor procesbegeleiding bij het gebruik van de Verwijsindex in de eigen organisaties behoren niet tot de helpdesk vragen. Alle genoemde organisaties kunnen voor die specifieke vragen zich wenden tot de provinciale procesbegeleiders van de Verwijsindex Fryslân: Jitske Algra en Jan Rodenhuis. We maken graag een afspraak voor procesbegeleiding. Om indicaties te geven waar het over kan gaan, verwijzen we naar het maatwerk pakket.
U vindt het maatwerk pakket bij ‘Service & Trainingen’.